31 de març del 2008

El diari vermell del Flanagan, Andreu Martín i Jaume Ribera

Aquest diari existeix gràcies a la Carlota, una amiga que vaig conèixer al metro. Em va dir: Què et sembla si posem les nostres experiències sexuals per escrit en un diari?.
En aquell moment, jo no hauria pogut imaginar que aquella idea donés per a antes i tantes reflexions.
Aquest no és un llibre on se us digui el que heu de fer, Déu me'n guard! Jo què sé el que heu de fer! Cadascú és un món i un conflicte i jo no sóc ningú per dir-vos com heu de portar la vostra vida sexual. En tot cas, només us puc convidar a pensar-hi.
Penseu sobre el sexe.
Perquè el sexe és molt important.
I per animar-vos a fer-ho, jo començo. Així és la meva vida sexual. Ho dic sense vergonya (encara que, com veureu, tindria molts motius oer avergonyir-me'n), perquè espero que vosaltres també us l'expliqueu a vosaltres mateixos.
Si ho feu, gaudireu molt més del sexe i viureu molt millor. Us ho asseguro.

Flanagan



Així és com comença aquesta divertida història d'un noi de 17 anys
que es diu Joan Anguera,
més conegut com a Flanagan. Ell és un detectiu
que ha estat involucrat en mil i un casos diferents, però aquest cop ens mostren
un Flanagan del més sincer que ens ensenya la seva nova faceta: la seva sexualitat.
Tot comença el dia en què en Flanagan coneix la Carlota i ella li planteja posar
les seves experiències sexuals en un diari. Tots dos es posen a la feina, i busquen
informació de les qüestions més importants. Per exemple, al Flanagan li interessa
saber què és exactament la pubertat i quins canvis es produeixen en el cos dels nois,
i també els sentiments que li desperten les noies que li agraden. Trobarà en els seus
companys de classe una font d'informació molt important, a travès de debats i
entrevistes, encara que en el cas del Xarxeneguer, un amic seu més aviat barroer
seria millor no preguntar res. Alguns adults experts en la matèria,
com el doctor Bardet, li aportaran la resta d'informació.
La Carlota i el Flanagan començaran així una relació amistosa
que els va unint cada cop més. Els dos tenen lligams amb altres persones,
ell està sortint amb una altra noia, la Nines encara que la cosa no acaba
d'anar del tot bé, i ella, té un enamorat holandès. Tot i que això no impedeix
que la seva atracció augmenti i un dia que els pares de la Carlota
no hi són acabin enrotllats. Els petons i les carícies els transporten a un punt límit: el coit.
El problema arriba quan cap dels dos té preservatius i la passió els empeny
a fer l'amor malgrat tot. Després de fer-ho, s'adonen que no utilitzar un
mètode anticonceptiu ha estat un error que els pot portar greus problemes.
En Flanagan està tan preocupat que decideix recollir tota la informació possible
sobre les probabilitats que la Carlota es quedi embarassada i sobre els perills
de contagiar-se d'una malaltia de transmissió sexual. El consell dels adults serà
el que finalment els ajudi a sortir del tràngol.



SOBRE ELS AUTORS;



Andreu Martín:
(Barcelona, 9/05/1949)
Llicenciat en psicología a la Universitat de Barcelona, Andreu Martín ha treballat com a redactor en editorials, ha sigut fundador d'una revista de còmics i ha col·laborat en reportatges, narracions curtes i guions d'historietes a numeroses revistes.
En el cine, ha escrit guions i ha dirigit una pel·lícula.
En televisió ha fet els guions de Crònica Negra, sèrie de 13 capítols basats en relats propis, i Pájaro en una tormenta.
També ha col·laborat en varis montatges en el camp del teatre.
Ha rebut numerosos premis literaris, entre ells el Premio Círculo del Crimen per Prótesis (1980); el Premio Alfa 7 per El día menos pensado (1986); Premio Hammett, de la Associació d'Escriptors Policíacs, al 1989 i 1993, per Barcelona Connection i El hombre de la navaja, respectivament; Deutsche Krimi Preis (Premi a la millor novel·la policíaca publicada a Alemania) per Si es no es (1992).
Al 1989 rep el Premi Nacional de Literatura Infantil i Juvenil per No demanis llobarro fora de temporada o al 1994 el Premio Columna Jove per Flanagan de luxe.


Jaume Ribera:
Es va llicenciar en Ciències de la Informació, encara que ha excercit molt poc com a periodista.
Va començar escribint guions de còmic, i encara cultiva aquesta activitat professional.
També és traductor, en especial de llibres infantils.
En l'actualitat, es dedica exclusivament a escriure.
Juntament amb Andreu Martín ha rebut, al 1989 el Premio Nacional de Literatura Infantil y Juvenil per, No demanis llobarro fora de temporada.
Al 1994 va obtenir el Premi Columna Jove per Flanagan de luxe conjuntament amb Andreu Martín de nou.








Aquest llibre, és un dels pocs llibres en català que més m'ha agradat.
Té aquell 'nose qué' que t'enganxa fins a l'última pàgina.
Els pensaments i les pors d'en Flanagan, les alegries i canvis d'humor tant típics en adolescents.
He perdut el compte de les vegades que me l'he llegit, però la veritat es que no me'n cansaria i hi tornaria una i una altra vegada.

I res més, espero que amb això us entrin les ganes de llegir-vos-el, jo us el recomano!

Fins demà!

16 comentaris:

Anònim ha dit...

Bon llibre. És molt entretingut, per no variar me l'he llegit, la meitat de la meva bibloteca te l'has llegit tu eh Judit jaja!
Doncs està força bé, ajuda molt a conèixer la sexualitat i a encuriosir-se pels pensaments dels nois sobre el sexe, bé, més que encuriosir, ENTENDRE o si més no intentar-ho. Pel contrari, el diari vermell de la Carlota reflexa força bé les inseguretats de la noia davant del sexe. Nose mels vaig llegir farà dos anys o tres i em van agradar molt.

Un petonet
Paula (intent de no polvorò)

catrasca8 ha dit...

Bones Judit!

Bé, jo m'he llegit el "Diari vermell de la Carlota", sempre he estat que vull llegir aquest però mai ha arribat a les meves mans xD!

Doncs res, em sembla que has fet una bona tria.

Petons!

TaTi

Eva Martinez ha dit...

Hola, Judit!

Jo també m'he llegit el de la Carlota, fa un parell d'anys, i em va agradar, està bé, t'aclara moltes coses i és entretingut.
Aquest deu estar bé, també, però al haver-me llegit l'altre, mai havia pensat en llegir-me aquest, potser és un error, m'ho pensaré.

Un peto!!

Fins demà

ARi* ha dit...

Me n'han parlat molt d'aquest llibre i també del diari vermell de la Carlota.
sisis
tentador

Ari^*

Anònim ha dit...

Bones!

La veritat és que fa molts i molts anys que sento parlar del "Diari vermell de la Carlota". I no nego que és un d'aquells llibres que estan pendents en llegir-los alguna vegada, tan punt tingui la oportunitat.

Però, Flanagan? És la primera vegada que el sento anomenar... i sembla interessant.

Tot i que no aconsegueixo acabar-me de llegir el text de l'entrada... Tan sols un consell: la lletra grossa es fa pesada i, no sé si serà pel meu petit problema de vista, però fa una miqueta de mal.

Doncs res més, un petó molt gros!

Estel

P.D. Hi ha un parell de faltes a causa de la rapidesa.

eric bosch ha dit...

iei!

N´havia sentit a parlar,d´aquest llibre,però no sabia de què anava i sembla molt bo.

Llibres d´en Flanagan nomès m´he llegit el FLANAGAN DELUXE i val a dir que no em va desagradar.

Jeje,aquesta presentació ha estat molt i molt bé.Em trauria el barret,si en portés,xdd.

A més,mi sento força identifikdillu am el llibre,xdddddddd.

Que vingui bé!

Judit Pujadas ha dit...

m'agrada.
ja i pots comtar en que
el penso triar.
muaa^^

Anònim ha dit...

Bones!

Aquest llibre me'l vaig llegir fa uns tres anys. Quan el vaig acabar vaig pensar en llegir el de la Carlota, per saber l'altra cara de la història, però per no sé quins motius -mandritis aguda- no me'l vaig llegir.

Petons,


Anna

Anònim ha dit...

de moment m'estic llegint el diari vermell del flanagan i m'esta agradant molt perquè s'aprenen moltes moltes coses i són importants de conèixer per quant siguis més gran.
LEGIU-LO..és molt interessant!!!!

Anònim ha dit...

Jo em vaig llegir els dos llibres farà un any o dos, i tots dos em van agradar molt. Trobo que són molt interessants i més per els adolescents. T' informa força bé i t' ajuda a aclarar dubtes.
A més a més la història entre la Carlota i en Flanagan és molt animada i t' entrté.

Una abraçada!

Maria*

Anònim ha dit...

Hola!!

Jo em vaig llegir els dos llibres farà un any o dos, i tots dos em van agradar molt. Trobo que són molt interessants i més per els adolescents. T' informa força bé i t' ajuda a aclarar dubtes.
A més a més la història entre la Carlota i en Flanagan és molt animada i t' entrté.
És dels meus llibres prefrits:)


Apa, una abraçada!

Maria

Anònim ha dit...

El diari de la Carlota es un llibre que et fa veure el mon d'una altra manera,i d'entendre la sexualitat.Quan estava llegint aquest llibre,m'he fet l'opinió de que en Flanagan volia estar amb la Carlota solament per tenir relacions intimes amb ella.No se res mes que dir.

Anònim ha dit...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

Unknown ha dit...

Cada dia es millor aquest diari!

Busque-lo en qualsevol llibreria!!!

Unknown ha dit...

Cada vegada feu llibres millors!!

Molta sort i a veure si algun dia aconseguiu un premi NOVEL!!

Anònim ha dit...

Jo me'ls he llegit els dos, la informació que donen sobre sexe és semblant, però pel que fa a l'acció el del Flanagan és molt més divertit i emocionant. Tota la història de la seva relació amb la Nines (que no surt al llibre de la Carlota) és molt maca i molt real (potser influeix que a mi em va passar una cosa semblant amb un noi...), i l'enigma del amic del Flanagan te molta intriga.