12 de gener del 2008

L'ombra del vent, Carlos Ruíz Zafón





"Absorvent, imaginativa i sòlidament construïda. El plaer de recuperar amb la lectura l'etern adolescent que tots portem dins." - El Periodico

"Ho deixaràs tot de costat i llegiràs al llarg de tota la nit sencera; no voldràs abandonar L'Ombra del Vent fins que hagis arribat al final."- Joschka Fischer "L'Ombra del Vent conté tot el que necessita una gran història: amor, traició, mort, odi i amistat. No és extrany que s'hagi convertit en el llibre de l'any." - Berlin Literature Critique

Aquestes són algunes de les crítiques que ha rebut el llibre. Però n'hi ha moltes, i de gent anònima com aquesta de la botiga online Ciao!:
"És un llibre que s'ha de llegir. Amb poques paraules ho he dit tot. Molt interessant, amé, entretingut... Sens dubte un dels millors llibres que he llegit"



Gràcies a totes les crítiques ja podem veure que és un llibre que, si més no, sol agradar força.
Aquí deixo un breu resum:

L'ombra del vent narra una història de misteri en la Barcelona de meitat del segle XX. Té una ambientació freda, fosca i solitària, en la qual abunden les descripcions de carrerons, places i barris en els quals es desenvolupa la història.

Comença un matí de 1945, quan Daniel Sempere és conduït pel seu pare al "Cementiri dels Llibres Oblidats", d'on li deixa triar un llibre. N'escull un anomenat "L'Ombra del Vent" i Daniel es quedarà fascinat, per això intentarà esbrinar una mica més sobre el seu autor, Julilà Carax, qui li durà a endinsar-se en un món d'intrigues i misteris, però també d'històries d'amor, que acabaran reflectint-se sobre la seva pròpia vida i els diferents personatges que aniran coneixent al llarg de la novel·la.


Interessant, oi? Doncs espereu a veure la pàgina web del llibre, on hi trobareu, entre d'altres coses, el seguit de premis que ha guanyat, crítiques, molta informació sobre el llibre i la seva història, música composada oer l'autor i, fins hi tot, un petit joc.

http://www.lasombradelviento.net/

Després de veure tot això, com a mínim jo tindria curiositat per llegir aquest llibre. Pot ser que t'agradi o no però s'ha de provar de llegir.





17 comentaris:

Titi Juher ha dit...

Bones, Kevin!

Seré la primera a fer-t'hi un comentari, a la teva entrada.

Primer de tot: com m'ha sobtat obrir el meu bloc i trobar-hi alguna cosa totalment forastera! Ji, ji... és divertit. Em sembla que aquesta experiència m'agradarà.

Segon: has recomanat un gran llibre. I això que no puc dir res perquè no l'he llegit, malgrat les ganes que sempre n'he tingut. I si dic que és un "gran llibre" ho dic justament perquè sóc del parer que un llibre que s'ha mantingut tants mesos en el top ten, que s'ha traduït a tants idiomes, que ha rebut tants de premis i... que ha llegit tantíssima gent per força ha de ser un "gran llibre" i no un llibre qualsevol.

M'has convençut.

Enhorabona per l'entrada.


I bona nit. Estic morta de son.


Titi

Judit Pujadas ha dit...

bones,

kevin, primer de tot felicitar-te per la super entrada que he llegit!
Dir-te que m'has convensut, ja m'havien parlat d'aquest llibre però jo sóc una miqueta mandrosa per això de la lectura i encara no me le llegit. No sé si me l'arrivare a llegir mai, ja t'explicare ;)

titi, ahir et vaig enviar l'e-mail amb la verdadera redacció. Espero que l'hagis revut, sino... em penjo! Ara mateix m'ha vingut al cap que no vaig ficar qui te l'enviaba... aaaaaaaaaaaaaaaaaah!!! em vaig endescuidar el nom!!!
Usento. Espero que s'apigues qui te la enviaba, JO!! (judit350@gmail.com) sóc jo! la Judit PUJADAS, jejeje! pasis un bon diumenge corretgin examens per demà donar-li la nota de pronoms a tota la classe.

petons a tothom.
...pujadas!

ARi* ha dit...

Hola!!!

Kevin ja mas tret un dels possibles llibres, m'encanta. A més et dic que qualsevol llibre d'ell segeix el mateix esquema i llibre que trobo d'ell libre que em llegeixo, ara mateix n'estic llegint un. Són tots tan genials...
Es ben cert que és una convinació entre misteri, intriga, amor... i això és el que fa que no deixis la novel.la i que no puguis dormir per les nits. xD
Em penso k akesta tria no em costara gaire...

Petons
Ari*

Anònim ha dit...

Bones Kevin!!!

Sempre hem parlat en castellà, de fet, he començat a escriure el comentari en castellà, però això forma part de "Català".

Bé, no sé quins altres llibres es publicaran, però de moment la teva proposta m'agrada.
Ja el títol m'agrada, i el que has explicat també.
I amb tots els premis que ha obtingut...

Però encara no és segur res, encara queden més llibres!
jejeje

Pot ser que no la trii per "els meus llibres" (és el primer) però llegir-lo, sí que el llegiré.


vagi bé Kevin.



TaTi

Anònim ha dit...

Kevin nano he flipat! Sí, sí!

Aquest autor, que no l'havia sentit mai, tal i com el pintes ha de ser un crac. I a sobre d'escriptor, músic! és la... mmm... repera! Ja m'he baixat les peces i les escolto ara mateix. També m'he baixat els dos primers capítols però me'l penso llegir sencer, i tant!

En fi, Kevin, que m'ha molat molt!jej. I gent, ens veiem demà (examen de mates per alguns)!

Joel

Anònim ha dit...

Bones, kevin!

L'entrada està molt bé. Mai havia escoltat aquest autor, però pel que dius a la teva entrada sembla que està molt bé el llibre. Si algun dia me'l llegeixo que ho dupto perquè sóc molt mandrosa amb això de la lectura ja et diré que m'ha semblat.

Felicitats per l'entrada kevin

petons per tothom*

*Ruse*

Sajet ha dit...

Xaval, flipant!
Mira només et dic una cosa; si no estigués llegint "els pilars de la terra" , anava demà mateix a la llibreria i comprava la sombra del viento. Quina explicació més brutal!
Pel que fa al llibre n'havia sentit a parlar però no m'havia despertat la curiositat, també veig que ha obtigut molts premis i bé que en un futur segurament estarà penjat a la meva "biblioteca"

Anònim ha dit...

¡Hola a tots!

Kevin mas sorprès moltíssim, he entrat al blog per mirar si hi havia alguna novetat i xafardejar i me trobat amb la primera entrada de la futura tria que haurem de fer d’aquesta manera tan original que la Titi s’ha inventat, ja publicada i amb un munt de comentaris jaja.

Per una altre part, dir-te, que mas fotut perquè aquest llibre el tenia a la meva llista de de bon començament i ara l’he de tatxar però que hi farem…

Es un llibre precios, a mi personalment només llegint el títol del llibre em va agradar i va fer que sentis curiositat per llegir-lo. A més, és cert que hi ha molta gent que l’ha llegit i segons les critiques que he escoltat i vist ha agradat a tot tipus de lector en general.

Que sàpigues que de moment mas convençut, encara que jugues amb avantatge perquè ja l’he llegit i no és el mateix saber segur que un llibre t’agrada a arriscarte a probar-ne un altre sense saber amb que et trobaràs. En fi espero que hi hagin més propostes de llibres tan bons com aquest perquè hi hagi competencia i nivell i així la cosa es faci mes interessant. ^^

I un altre cosa abans que se’m oblidi, espero que no continuí això de posar llibres que la gent ja te pensats perquè si no ho portem clar els que encara ens queda molt de temps perquè ens toqui jaja

Fins dema gent, bona nit

Molts petons!

$ilvi@*

Marc Soler ha dit...

Bones,

Està molt be la teva entrada, t'hi has currat, i de la manera que el presentes entren ganes de llegir-lo, encara que no sé s'hi ho faré, però com a mínim em pica la curiositat, i es que ja havia sentit a parlar bastant bé d'aquest llibre, però no hi havia fet gaire cas, però ara, gràcies a la teva entrada, segurament li'n faré més.

vinga gent, adeu i fins a aquesta tarda, a fer educació física ...

Anònim ha dit...

Bones!


La veritat és que a mi m'ha venut el llibre, l'entrada és molt més bona que l'anunci de cillit bang, oi? I tot i que no m'agradi un cop acabat mai va malament haver llegit un xic.


Fins demà, gent.

Anònim ha dit...

Bones gent,
realment en Kevin ha fet que em vinguessin ganes de llegir aquest llibre si senyor!!
Les teves contrincants -per dir-ho de certa manera- ho tindran molt però que molt difícil.

Un petonas i ha cuidar-se!

Per cert els de lletres no hos agobieu massa amb el mapa d’Africà!


AxA*

Anònim ha dit...

Bones a tothom, encara que per mi no xD estic fotut(Gastroenteritis).

Kevin ja veig que tothom t'ha felicitat molt, es que per no fer-ho.

Bueno la meva opinió, és molt possitiva, el teu llibre nomès amb el titol ja em convenç.

El que també m'ha molat molt, és allò de l'entrega dels premis al diferents païssos.

Bueno gentt, que vagi bene...

kevin molt currat tio, vagi bene

Adry

Kevin Abellan ha dit...

Iep gent!

Moltes gràcies per tots el comentaris, hauré de "renovar" més sovint aquí que al fotolog.

Apa, vagi bé!

keviN

Anònim ha dit...

bOnes keV.
tens una feLiCitaciÓ méS
La meva.
m'haS cOnvençut
i haS intRoduït eL teu LLibRe en La meva LLiSta (:
no em cuRRaRé eL cOmentaRi
peR que demÀ tenim examen d'hiStÒRia i jO enCaRa nO m'he miRat reS xD
un petÓ
i bOna nit*

judiit bRugatt*

aRgI_SpErPeNtIk ha dit...

Hola a tothom

Molt bé tio, m'hauré de treballar molt la renovada!

vagi bé!!

Titi Juher ha dit...

Comentari final de la teva entrada, Kevin,

Eres el primer i això sempre és un problema, per falta de referents. En general no és una mala entrada, tot i que des del meu punt de vista hi sobren coses (jo en dic palla), que en el teu cas crec que és la llista de premis, que ja pots trobar en el link que has donat (hi podries haver posat un enllaç i llestos o estalviar-te la llista amb un "ha guanyat X premis").

També hi he trobat a faltar una mica d'experiència personal. Quan te'l vas llegir? Qui et va convèncer? Per què et va agradar tant?

T'he marcat en vermell els problemes que hi ha a l'entrada. Tu mateix.

En definitiva: no és una mala entrada però crec que la podries millorar (tot es pot millorar, no?). Una altra cosa: tampoc no entenc per què tots esteu fent servir tants colorins... Quin problema teniu amb la sobrietat i l'elegància?

Una altra cosa: la tria del llibre està bé. "L'ombra del vent" havia de sortir, en algun moment o altre.

Titi

Titi Juher ha dit...

Kevin,

Has millorat l'entrada, sobretot pel que fa a les errades i a allò tan pesat dels premis. Però...

a) On és la teva experiència personal amb el llibre? Com sé que te l'has llegit?

b) Per què continues entusiasmat amb els colors llampants?

Titi