14 de gener del 2008

El Codi da Vinci, Dan Brown

Bones,


Avui em toca renovar a mi. La veritat és que no he llegit gaires llibres i m'ha resultat fàcil triar-ne un. L'escollit ha estat El Codi da Vinci.
Sé que la majoria de vosaltres direu coses com: aquest llibre l'he començat a llegir i és un pal o he vist la peli i com que no m'ha agradat, el llibre deu ser igual, però jo l'he trobat molt interessant.

A continuació posaré les portades del llibre en català i castellà:



(Aquesta és una de les moltes portades que té el llibre en castellà)

El Codi da Vinci ha estat escrit per un dels millors autors nord-americans: Dan Brown. Gran admirador de la criptología, amb un gran nombre de llibres publicats.

Com qualsevol altre llibre important ha estat traduït a 44 idiomes i s'han venut més de 80
milions de còpies. Gràcies a això s'ha convertit en un dels best-seller mundial.

Els temes principals d'aquest llibre són el de la religió i l'espionatge. També s'ha de dir que és una novel.la de misteri i pertany a la literatura popular.

A continuació us deixo un petit tall de l'argument:


"El llibre afirma que l'Esglèsia Catòlica estaria presumptament involucrada en una conspiració per a encobrir la veritable història de Jesucrist, qui, segons la novel·la, hauria tingut descendents a França. Això implicaria que l'Església i el cristianisme haurien viscut conscientment dins d'una mentida els últims dos mil anys a fi de no perdre la seva influència." (com que està entre cometes vol dir que has tret aquest resum d'algun lloc, no? Has de citar la font!)

D'aquesta novel.la, el director Ron Howard en va fer la pel.lícula. Aquesta va ser molt més criticada que el propi llibre.
Una de les crítiques que afecten el llibre i la pel.lícula era que anàven en contra de l'esglèsia, de l'èxistència de Jesús, és a dir, en contra de tot el que envolta la religió cristiana i el seu passat.
Com és habitual d'aquest llibre també se´n va fer un videojoc.




Amb això crec que ja dono per acabada aquesta renovació.
Però a continuació us deixo alguns links:

http://www.sonypictures.com/homevideo/thedavincicode/index.html
http://lectoresyescritores.blogspot.com/2006/01/ficcin-o-realidad.html#links (blogg sencer dedicat al llibre i al seu autor...en aquest la novel.la, la peli i l'autor són criticats)
http://www.conelpapa.com/codigo/minutos.htm
http://www.portalplanetasedna.com.ar/codigo_davinci.htm (En aquesta s'expliquen coses per tal d'entendre el llibre)
http://www.conelpapa.com/codigo/


Com a opinió personal us dic que a mi m'ha agradat. Altre gent amb la cual he parlat m'ha dit el mateix, que al principi és fa pesat, però que s'hi t'hi poses és fa divertit...això sí no el podeu criticar pel simple fet d'haver vist la peli, per què la veritat no tenen gaire cosa en comú.

Amb això si que finalitzo aquesta entrada. ADÉU.

13 comentaris:

Titi Juher ha dit...

Sandra,

El teu comentari demana a crits una bona revisió. Te'n dono l'oportunitat.

Titi

Anònim ha dit...

Bones Sandra,
per ser-te sincera aquest llibre me’l anava a comprar però hi havia tanta gent que em donava tans mals comentaris que se’m van treure les ganes.
Avera si algun temps lliure me’l puc mirar i criticar des del meu punt de vista!

AxA*

Gemma ha dit...

Ei Sandra,
encara no me l'he llegit ni tampoc he vist la peli, així que de moment no puc opinar.
Potser més endavant me'l llegiré, encara que el tema no m'agrada gaire, potser em pot donar alguna sorpresa.
Fins demà!

Gemma.

Anònim ha dit...

Bones gent!

La veritat és que no se que dir. Perquè com la Sandra molt bé a dit, no es pot criticar una cosa per una altre si abans no s’ha vist o no s’ha comprovat per un mateix. Per tant, no puc opinar ni en positiu ni en negatiu perquè ni he vist ni he llegit res. Encara que si que m’he assabentat de les diverses opinions sobre ambdues coses i que hi ha hagut política, pel tema aquest de l’església, el cristianisme i coses semblants entorn al tema del Codi da Vinci. La pel•lícula vaig estar apunt de anar a veure-la però al final no va poder ser, i el llibre no sabia segur que hi fos però era d’imaginar…

Titi, ara estaba pensant en l’escrit sobre la tria del llibre en referencia a aquestes entrades. S’haurà de fer amb aquestes d’avui i amb les de la setmana que be? O les del dia 21 son d’una tria apart? Perdona perquè se que no es el lloc adequat, però és un dubte que ara m’ha vingut al cap per anar pensant en quin triaré o si encara em queden les altres propostes de la setmana vinent.

P3ton$

$ilvi@*

Anònim ha dit...

bones!

Sandra, he sentit a parlar molt sobre aquest llibre.
La meva àvia li va regalar a el meu pare fa molt de temps.
Jo li vaig dir que quan l'acabés, me'l deixés. Em va dir que sí.
Però va passar i no me'l vaig llegir.
Posteriorment, quan va sortir la pel·lícula, la volia anar a veure; de fet, els meus pares van anar-hi però em van dir que no, que en tot cas llegís primer l'obra i després veiés la pel·lícula.

Encara no he fet cap de les dues coses.
Abans, no sé si era perque en parlaven molt o què, però m'atreia més.
Ara... sí, el llegiría, però no en primer lloc.

Res més a dir.

Fins demà gent!


TaTi

eric bosch ha dit...

Ueoh!

Aquest llibre és boníssim.Jo me´l vaig llegir ja fa temps i em va enganxar des del primer moment.

El fil argumental que segueix és molt interessant i encara em quedo perplex per aquest treball del Dan Brown que va tenir molta imaginació i molta osadia al escriu´re´l.


Degut a que tracta uns temes de l´esglesia molt gruixuts i morbosos que,per a l´esglesia és un sacrilegi però que per el bon lector és un argument intens plagat de sorpreses i que o deixa indiferent a ningú.

Sobre les crítiques,m´imagino que són dels cristians més radicals o que se senten indignats per el caire religiós de la novel.la,però jo recomano als bons aficionats a la lectura que se´l llegeixin.Ja que amaga un munt de sorpreses fins a la última pàgina.

La peli també la vaig veure,iem va agradar molt pèrò vaig trobar que hi faltaven parts del llibre molt interessants.

En fi,jo no me´l llegiré més que res perquè ja ho he fet,xddddd.

Ara fora de conyes,és un llibre que jo recomano i us dic que no feu cas de les crítiques,que està molt bé.I clar,és millor que veure la peli,pos aquesta no és fidel al cent per cent.

Apa,que vingui bé!

Eric

Anònim ha dit...

boneS sandRa!
bé, aL iguaL ke La Gemma
no m'he LLegit eL LLibRe
ni he miRat La peLi
peRò La veRitat eS que tinC fORçes ganeS de LLegirme aquest LLibRe
peR LLegiR aLguna cOsa novA x)
bé, no diRe res més
ens veiem demà
un petÓ
i bona nit


judiit brugatt*

Anònim ha dit...

Sandra,
si et sóc sincera aquest estil de llibres no em va agradar gaire, però no el descartaré de moment com a una possible lectura.
No participo en cap mena de crítica ni positiva ni negativa, tot i que la majoria que m'han arribat d'ell són bastant dolentes.
Bona entrada! :)
Fins demà!

Mariona

Anònim ha dit...

"no em va gaire" volia dir i no "no em va agradar gaire"!
no he fet dues vistes previes!
ho sento ;)

mariona

Anònim ha dit...

Bones Sandra,

La veritat és que no puc criticar aquest llibre ja que no me l'he llegit, pero segons els comentaris que he sentit no són massa positius, i com ja saps llegir no es el meu fort.
Encara que put ser algun dia me'l llegeixi, mai se sap.
Ens veiem demà.

[uliva]

Marina

Anònim ha dit...

Bones Sandra,

Aquest llibre m'han dit que és molt bo, i la veritat és que l'estiu passat em vaig proposar llegir-lo, però va ser començar i veure tanta lletra i tant petita que ho vaig deixar corre de cop. Reconec que em va faltar força de voluntat, però llegir no és el meu fort. Així que vaig optar pel recurs més fàcil, mirar la pel·lícula. I la veritat és que em va agradar bastant. Crec que has fet una bona elecció.
Inga, fins demà!

Sergi Garcia

Anònim ha dit...

Eis Sandra,

Ja fa temps el vaig començar, aquest llibre. Però no em va enganxar massa i el vaig acabar deixant. Estic segur, però, que deu ser un bon llibre!

Ens veiem aviat!

JOel

Titi Juher ha dit...

T'hi afegeixo el darrer comentari, Sandra.

Mira: ja t'ho vaig dir. Cal que revisis bé la teva renovació. Està carregada d'errades de tot tipus. T'he assenyalat amb vermell tot el que he pogut.

Una altra cosa: caldria que revisessis també l'estructura de l'escrit. Dónes informació a raig, sense haver-la ordenat, prèviament. Ordena i després estructura amb paràgrafs. És una mica un enrenou.

De tota manera, la teva tria del llibre ha estat prou bona, perquè "El codi da vinci" ha esdevingut un clàssic, aquí i arreu.

Hi faltaria, també, una mica d'experiència personal: quan te'l vas llegir? Per què te'l vas llegir? Què et va agradar i què no?

Ànims,

Titi